Crash Team Racing Nitro-Fueled Tournament
1. Pelin asetukset
Pelin versio: PlayStation 5
Kierrokset: Kierrokset: 3-5 kierrosta ( päätetään turnauksen alussa)
Pelit: Paras kolmesta, finaali paras viidestä
Pelaajat pelaavat 1v1 jaetulla ruudulla.
Vaiheen valinta: (yksityiskohtaisesti kohdassa 1.5)
Esineet: Kaikki esineet ovat voimassa (katso kohta 1.6).
Pelattavat hahmot: Vain 9 ensimmäistä hahmoa ovat pelattavissa: Crash Bandicoot, Dr. Neo Cortex, Coco Bandicoot, Dr. N Gin, Polar, Pura, Tiny Tiger, Dingodile, Penta Penguin.
1.2. Otteluiden kulku
Seuraavat vaiheet kuvaavat ottelun pelaamista.
Pelaajat valitsevat puolensa (katso kohta 1.3).
Pelaajat valitsevat hahmonsa. Kumpikin pelaaja voi käyttää kaksoissokkohahmon valintaa (kuten kohdassa 1.4 on määritelty).
1.3. Puolen valinta
Pelaajat voivat keskinäisesti sopia, kuka istuu ottelun alussa vasemmalla ja oikealla puolella, joka vastaa vastaavasti pelaajaa 1 ja pelaajaa 2. Pelaaja voi valita vasemman ja oikean puolen. Pelaajat sitoutuvat tähän valintaan koko ottelun ajaksi. Jos pelaajat eivät pääse yhteisymmärrykseen puolen valinnasta, he pelaavat parhaansa mukaan kivi-paperi-sakset-peliä sen määrittämiseksi, kuka valitsee puolensa ensin. Voittaja valitsee puolensa ensin ja vuorottelevat siitä eteenpäin.
1.4. Kaksoissokkohahmon valinta
Kumpikin pelaaja voi pyytää, että valitaan kaksoissokkovalinta. Tässä tilanteessa turnauksen järjestäjälle kerrotaan salassa kunkin pelaajan valinta ensimmäiselle kierrokselle. Molempien pelaajien on sitten valittava ensimmäisen kierroksen hahmonsa, ja henkilökunta vahvistaa hahmovalinnat. Jos pelaaja ei valitse hahmoa, jonka hän on kertonut sulkujen erotuomarille tai turnauksen järjestäjälle, hän häviää kyseisen pelin.
1.5. Vaiheen valinta
Ryhmänjohtaja valitsee radan ensimmäistä kilpailua varten. Siitä eteenpäin hävinnyt pelaaja voi päättää valita lavan
1.6. Esineet
Kaikki esineet ovat oletusarvoisesti laillisia. Jos molemmat pelaajat sopivat, että he pelaavat ilman esineitä ennen kilpailua, esineitä ei voi käyttää, ja jos jompikumpi pelaaja käyttää esinettä, hän häviää kyseisen kilpailun. Jos sopimukseen ei päästä, esineet ovat laillisia ja niitä voi käyttää.
1.7. Sallitut ohjaimet
Kaikki tavalliset arcade-ohjaimet ja -ohjaimet ovat sallittuja. Makrotoiminnot (esim. turbopainikkeet) ja muut langattomat ohjaimet kuin DualShock 4 eivät ole sallittuja. Pelaajan vastuulla on varmistaa, ettei synkronoituja ohjaimia ole ennen ottelun alkua, jotta ottelu ei keskeytyisi. Jos kolmas osapuoli keskeyttää ottelun tällä tavoin, ottelu jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut, koska pelaajien vastuulla on varmistaa, ettei muita ohjaimia ole synkronoitu kuin heidän ohjaimensa.
2. OTTELUVELVOITTEET
2.1. Täsmällisyys
Kaikkien pelaajien on oltava fyysisesti paikalla ottelun alkamisaikaan mennessä. Pelaajat, jotka eivät ole valmiina pelaamaan kymmenen (10) minuutin kuluessa ottelun alkamisajasta, joutuvat kärsimään rangaistuksia, mukaan lukien mahdollinen ottelun häviäminen.
2.2. Kisan luovutus
Pelaajat eivät saa luovuttaa ottelua vapaaehtoisesti ilman turnauksen järjestäjien etukäteen antamaa lupaa,
3. OTTELUN KESKEYTYKSET
3.1. Keskeytykset
Jos pelaaja joko tahallaan tai vahingossa keskeyttää pelin joko painamalla PS-painiketta tai irrottamalla oman tai vastustajan ohjaimen, keskeyttänyt pelaaja häviää meneillään olevan kierroksen.
3.2. Uudelleenkäynnistykset
Turnauksen järjestäjät voivat määrätä pelin tai ottelun uudelleen käynnistettäväksi poikkeuksellisissa olosuhteissa, esimerkiksi jos virhe vaikuttaa merkittävästi pelaajan pelikykyyn tai jos peliä tai ottelua ei voida päättää.
3.3. Keskeyttäminen
Viivyttely tai pelin tai ottelun liiallinen viivyttely voi johtaa pelin tai ottelun hylkäämiseen turnauksen järjestäjien harkinnan mukaan.
4. HUIJAAMINEN
Turnauksen järjestäjien oman harkintansa mukaan määrittelemä huijaaminen johtaa välittömään häviämiseen ja lisärangaistuksiin rikkomuksen vakavuudesta riippuen.
5. RANGAISTUKSET
Pelaajat, jotka rikkovat tämän asiakirjan sääntöjä, joutuvat kärsimään rangaistuksia, joihin kuuluvat muun muassa (
Ottelun uudelleen aloittaminen
Pelin häviäminen
Ottelun häviäminen
Väliaikaiset pelikiellot
Pysyvät pelikiellot
Turnauksen järjestäjät voivat oman harkintansa mukaan julkistaa kaikki pelaajalle määrätyt rangaistukset.
6. OTTELUMUOTO
Brackets
Vastustajat arvotaan satunnaisesti
Pelimuoto on kaksinkertainen pudotuspeliryhmä (Double-elimination). Kaikki ottelut ovat paras kolmesta ja finaali paras viidestä
Näitä sääntöjä voidaan tarvittaessa muuttaa, ja ylläpitäjät pidättävät itsellään oikeuden seuraaviin päätöksiin
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
